Koloniföreningen Dalen

För närvarande går det inte att ställa sig i kö, intresselistan är full!

När man står på intresselistan kan man vara skriven var man vill men för att få köpa en kolonistuga måste man vid tillfället för köpet vara folkbokförd i Stor-Stockholm, vilket avser i våra gällande avtal följande kommuner: Botkyrka, Danderyd, Ekerö, Haninge, Huddinge, Järfälla, Lidingö, Nacka, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Tyresö och Täby.
Om man blir erbjuden att köpa ett hus, kommer ett personbevis att begäras så att man därigenom kan bevisa att man är skriven i någon av dessa kommuner.

Det står just nu ungefär 150 personer på listan. Tiden innan du blir erbjuden en stuga kan variera mellan ungefär ett år och tio år.

I början av varje år skickar vi ut en påminnelse om förnyad avgift som du/ni betalar in om du/ni fortfarande vill stå kvar på listan.

Om ni ändrar mailadress eller andra uppgifter, var snäll och meddela oss.

Med vänlig hälsning,

Lena Grimsvik, ansvarig för intresselistan